Nytt navn "Fløien". Etter en lang tjenestetid helt frem til 1953 ble den overtatt av Georg Matre i Sandeid og bygget om til lastebåt med dieseldrift. Få år senere i 1958, forliste "Fløien" med skrapjern i lasten på sørlandskysten. Skuta var på reis fra Bergen til Oslo.
Bygget ved Porsgrunds mek Verksted i 1897 under navnet "SANDØ" Fredrikshald-Hvaler Dampskipsselskap solgte allerede 2 år senere båten videre til AS Flaskebæk, men Nesodden Dampskipsselskap overtok skuta når det lille lokalrederiets eier ble disponent der i 1900. I fire år frem til 1904 gikk skuta fra Kristiania med Drøbak som endepunkt, men ble så flyttet over til selskapets nye rute mellom Kristiania og Svelvik. Fra 1909 krevde denne ruten større kapasitet, og "Flaskebæk" fikk andre ruter å boltre seg på. Mot slutten kom det moderne nybygg til rederiet, og en tilværelse som reserveskip ble skuta til del. I 1912 ble Bergen nye hjemtrakter med rederiet Topdal.