DS VIDAR ble bygget ved Oddernæs mekaniske verksted i 1869 for G. Møller i Kristiansand.

 

1884 ble ny maskin satt i ved Kristiansand mekaniske verksted.

 

1887 Overtok AS Bundefjord dampskipselskap skuta for 13 000 kroner.

 

1890 Ble kjelene byttet ut ved Kockums mek verksted. Kjelene var på denne tiden en stor svakhet i maskineriet og ble byttet ofte da de rett og slett rustet i stykker.

 

1903 Utleid Framnæsfergene for trafikk til øyene utenfor Kristiania.

 

1908 Koppervik dampskipselskap i Haugesund har overtatt DS Vidar for trafikk Haugesund-Koppervil-Tysnes.

 

1910 31 oktober grunnstøtte skuta på Ytre Kraaka og ble forlatt av mannskapet. Senere berget inn til Stavanger for reparasjon.

 

1917 I tjeneste Tønsberg befestning som forsyningsskip.

 

1928 Overtatt av Arendal skipsopphugging og brukt som slepebåt. Var med på redningen av "Kong Ragnar" som sank utenfor Randesund.

 

1939 Hugd opp.

 

Kilde: Harald Lorentzens samlinger